Andrej Brehovský

Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, ročník: tretí, skupina: 04

Modelovanie obrázku:

 

Do môjho projektu som sa snažil vymodelovať ( aspoň trošku sa priblížiť ) most s vodnou hladinou, pouličným osvetlením, tieňom a slabučkým leskom.

 

Pri modelovaní samotných oblúkov som postupoval takto: Vymodeloval som si kváder, z ktorého som odrátal (vystrihol) polkruh. Tým som dosiahol vymodelovaný jeden polkruh mosta. Na tento som postupne pridával predný ihlan, ktorý som umiestnil na pilier. Na mostoch sa to používa z dôvodu zmiernenia tlaku prúdu vody na pilier. Ďalším modelovaním som pridal na spodok piliera plochý kváder, ktorým som sa chcel aspoň trošku priblížiť k reálu starých mostov a ich pilierom. Modelovanie som tiež použil aj na samotné zábradlie mosta, ktoré mi zabralo riadny čas, aby som zvolil vhodný tvar. Na tomto zábradlí som použil zhustenie bodov a potom ich samotné tvarovanie. Ako ich zložitosť prikladám obrázok samotného stĺpik zábradlia a jeho priblíženie pre lepšiu viditeľnosť detailov. Na obrázku sú dva  tieto stĺpiky. Ten na ľavej strane je v pôvodnej farbe a ten druhý som pridal aj so zmenenou farbou, aby som dokázal lesk stĺpika aj pri výmene farby.

Obr.: Priblížené stĺpiky zábradlia.

Na samotné stĺpiky som pridal pomocou škálovania kvádra zábradlie. Na každom moste býva pouličné osvetlenie a to nesmie chýbať ani na mojom moste. Vymodeloval som si valec, ktorý som prispôsobil približne vhodnej veľkosti. Na vrchnej strane som daný valec zúžil, čím som sa priblížil k reálnemu stĺpu (kandelábru) osvetlenia. To však nie je všetko. Vymodeloval som si guľu, rozdelil som si ich na dve polgule. Vrchnú som umiestnil na vymodelovaný stĺp. Druhú polguľu som zmenšil a umiestnil ju pod vrchnú časť. Do tejto časti som pridal cez funkciu Lamp – Shot svetlo ktoré pripomína žiarovku samotného svetla, farbu som si nadstavil žltú.

Obr.: Lampa ( Pouličné osvetlenie ) mosta

Avšak pre mňa najdôležitejším a najzložitejším modelovaním, bolo modelovanie vodnej hladiny a jej presne nadstavenie odrazu svetla a lesku. Hladinu som si vytvoril pomocou ponuky plane, následným zhustením jej bodov. Túto hladinu som si roztiahol do vyhovujúcich rozmerov. Ale iba dovtedy, pokiaľ mi výška vĺn hladiny nepresahovala moju stanovenú normu. Takže som pokračoval kopírovaním jednej časti hladiny a jej prikladaním na štyri časti.

 

Svetlo:

 

Na to aby mi vymodelované veci správne a hlavne aj pekne vynikli, musel som si nadstaviť svetlo celej scény. Na základe toho že na mojom projekte je 5 pouličný osvetlení a jedno hlavné svetlo, som použil hodnoty mojich piatich pouličných osvetlení na: R: 1.000, G: 1.000, B: 0.000 a energy: 0.025. Hlavné svetlo má hodnoty: R: 1.000, G: 1.000, B: 1.000 a energy: 1.050. Aby som sa aspoň trošku priblížil k reálu, použil som na pozadí mojej scény nočnú oblohu s hviezdami.

 

Materiály:

 

Ako prvé som si stiahol z internetu textúru kameňa. Tú som použil na hlavnú časť mosta, prednú ale aj spodnú časť piliera mosta. Výsledný efekt je veľmi pozitívny. Ako som už vyššie písal, samotné stĺpiky nedostali žiadny materiál ani farbu. Ostali v pôvodnom stave aký nám program Blender ponúka. Na zábradlia som použil textúru zo samotného programu. Textúru Noise som si ponadstavoval v týchto smeroch: Color: R: 0.000, G: 0.054, B:0.054,   Ref: 0.800

Na samotné lampy a aj stĺp lampy som tiež nedával žiadne textúry a farby, iba som všetky časti osvetlenia vyhladil a tým som docielil výsledný efekt kovu. Aj keď som na spodnú časť lampy použil vyhladenie, ďalej som tu použil priehľadnosť, avšak nie v plnej forme, dosiahol som to vďaka tlačítku Ray Transp v ponuke Mirror Trans.

 

Kamera:

 

Kameru som nastavil tak aby boli vidno tri oblúky môjho vymodelovaného mosta so zábradlím a stĺpikmi, pouličným osvetlením, vodnou hladinou na ktorú padá jemný lesk, v pozadí je nočná obloha. Výsledný efekt je vidno na obrázku vo finálnej verzii.

 

Celé moje modelovanie som vytvoril v programe Blender version 2.45.

Obr.: Konečná podoba môjho projektu na Počítačovú grafiku I.

Hlavná stránka